W kreatorze sklepu masz możliwość wyboru trzech rodzajów produktów – jeśli nie wiesz, czym się różnią od siebie, koniecznie przeczytaj ten artykuł (zanim wybierzesz szablon). Dzięki tej wiedzy będziesz mógł idealnie dopasować swój sklep do oferowanego asortymentu.
Produkt prosty
Produkty proste – to podstawowy rodzaj produktów, jakie możesz mieć w swoim sklepie. Oprócz standardowych cech mogą mieć również cechy proste. Jedyne, co Twój klient może zrobić to dodać ją do koszyka i zakupić.
Przykład 1: Koszulka o określonym kolorze (np. czerwonym), z nadrukiem z przodu i kołnierzykiem.
Przykład 2: Lakier do paznokci, szybkoschnący, w kolorze czerwonym, o pojemności 7 ml.
Produkt konfigurowalny
Produkt konfigurowalny – ten rodzaj daje ci więcej możliwości, jest on „połączeniem” kilku produktów prostych. Możesz więc oferować klientowi koszulkę w kilku kolorach, z kołnierzykiem lub bez, z kilkoma różnymi wzorami. Twój klient nie musi zatem przeglądać osobno każdego wariantu, tylko ma możliwość w jednym miejscu (w jednej karcie produktu) zaznaczyć interesujące go opcje (poprzez wybór cech).
Przykład 1: Koszulka bawełniana, w kolorze czerwonym/ niebieskim/białym (opcja wyboru), z kołnierzykiem/bez kołnierzyka (opcja wyboru), z nadrukiem kurczaka/jednorożca/kotka (opcja wyboru).
Przykład 2: Bluza z kapturem, dostępna w rozmiarach S, M, L, XL (opcja wyboru).
Klient ma możliwość wybrania powyższych cech (ma np. listy rozwijalne dla koloru lub nadruku, wybór rozmiarów, pojemności itd.), a w zależności od swojego wyboru wyświetli mu się dany produkt prosty.
Produkt grupowalny
Produkt grupowalny (grupowy) – jest podobny do produktu konfigurowalnego (również wyświetla kilka produktów prostych na jednej karcie produktu), ale różni się sposobem prezentacji/wyświetlenia.
To rozwiązanie stosuje się w sytuacjach, w których odrębne produkty tworzą razem komplet (np. koszulka i spodenki jako zestaw). Możesz więc stworzyć jeden produkt grupowy o nazwie „zestaw” i połączyć w ten sposób dwa produkty (koszulka i spodenki). Twój klient zobaczy w karcie dwa produkty, które tworzą komplet (ale które mają osobne stany magazynowe).
Przykład: Farby do malowania ścian wewnątrz (kolory współgrające).