Szybka dostawa to niezwykle ważny czynnik motywujący Klientów do zakupów w sklepach internetowych. Kupujący chcą otrzymać swój produkt jak najszybciej, najlepiej tego samego lub następnego dnia po zakupie.
Sklepy, które wprowadzają dostawę „na jutro” zwiększają sprzedaż i konkurencyjność ofert względem innych sklepów internetowych. Z danych Allegro wynika, że oferty z obietnicą dostawy na następny dzień osiągają sprzedaż średnio większą o nawet 28%!
Klienci chętniej kupują produkty z krótszym czasem dostawy
Jak wynika z raportu „E-Commerce w Polsce 2020” Klienci częściej kupują przedmioty z szybką dostawą. Dostawa do 24 godzin skłoniłaby do częstszego robienia zakupów w internecie aż 44% kupujących online.
Klienci oczekują szybkich i przewidywalnych dostaw. Chcą wiedzieć, kiedy dokładnie otrzymają zakupiony produkt. Konkretna informacja o dostawie w dużym stopniu wpływa na ich decyzję zakupu w sklepie internetowym, a także zapewnia wygodę i poczucie bezpieczeństwa (co jest dziś niezwykle ważną wartością dla kupujących). Dlatego przed sklepem stoi duże wyzwanie:
- Przesyłka musi zostać nadana zgodnie z deklaracją.
- Czas dostawy musi być jak najkrótszy i aktualny.
W sklepie internetowym powinna znaleźć się precyzyjna informacja o czasie dostawy
Czas dostawy powinien być dokładny i aktualny. Oznacz, które produkty mają dostawę „na jutro”. Poinformuj dokładnie co należy zrobić, by wybrać produkty z ekspresową dostawą. Promuj ofertę dostawy.
Klienci liczą na szybką i darmową dostawę. Jeśli uda Ci się połączyć dostawę „na jutro” z opcją darmowej przesyłki, to masz dużą szansę na zwiększenie sprzedaży.
Źródło:
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/szybkie-dostawy-VLqnnwD94Sr
https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/06/Raport-e-commerce-2020.pdf