Kategorie
Przed uruchomieniem sklepu

Kluczowe elementy dobrze sprzedającego sklepu internetowego

Szybkość ładowania strony, UX i responsywność, szata graficzna czy opisy produktów – czynników wpływających na dobre działanie e-sklepu jest bardzo wiele. Poniżej znajdziesz informacje o elementach sklepu, które są kluczowe z punktu widzenia użytkownika. To one mają duży wpływ na decyzje zakupowe, a dobrze zaprojektowane i dopracowane przekładają się bezpośrednio na wyniki sprzedaży.

Elementy sklepu internetowego istotne dla klientów

Koszyk zakupowy – prosty, intuicyjny, przejrzysty. W koszyku powinny się znajdować wszystkie najważniejsze informacje dotyczące zakupów tak, aby użytkownik nie musiał go opuszczać chcąc sprawdzić np. koszty czy czas dostawy. Powinien zawierać wyraźne CTA zachęcające do finalizacji zamówienia lub kontynuacji zakupów. Więcej o tym, jak powinien wyglądać dobrze zaprojektowany koszyk zakupowy znajdziesz w tym wpisie

Karta produktu – z wyczerpującym opisem, dobrej jakości zdjęciami, informacją o dostępności, czasie i kosztach dostawy i oczywiście ceną, która powinna być wyeksponowana, dobrze widoczna (na jej podstawie znaczna część klientów podejmuje decyzję o dodaniu produktu do koszyka).

Wyszukiwarka produktów – warto mieć ją w sklepie i to tak udoskonaloną, by podpowiadała produkty po wpisaniu wyrazów czy fraz. Im łatwiej w sklepie znaleźć interesujący produkt, tym większa szansa na pozyskanie klienta.

Metody płatności i opcje dostawy– im więcej, tym lepiej. Współcześni klienci korzystają z wielu różnych sposobów płatności i preferują różnego rodzaju metody doręczenia przesyłek, dlatego wręcz konieczne wydaje się umożliwienie im przynajmniej kilku metod.

Regulamin i FAQ – o ile regulamin sklepu jest obowiązkowy i musi zawierać wszystkie informacje związane z dokonywaniem zakupów, reklamacjami, formami płatności itd., o tyle warto zamieścić również sekcję z najczęściej zadawanymi pytaniami. Wylistowanie pytań i krótkich, rzeczowych odpowiedzi zaoszczędzi czas klienta. Jeśli jeszcze się zastanawiasz, czy warto poświęcić czas na przygotowanie FAQ – koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *